Bycykler skaber ravage

Den søvnløse borgmester Morten Kabell fra Enhedslisten tæller for tiden Æsler om natten for at falde i søvn.

Den private cykelaktør Donkey, med den orange cykel, bevæger sig for tiden ind på et markedet for bycykler, som er borgmesterens kæledægge, og iflg. Politiken skulle han se rødt, for nu er der for mange bycykler?

På Christianshavns Torv er borgerne henvist til en kælder, mens bycyklerne har fine stativer i Dronningsgade. Men hvem er brugerne af bycyklen? Næppe christianshavnere.

Kun Københavns Kommune har lov til at afsætte plads i byrummet til bycyklen. Kommunen har investeret i cykler og GoBike, som vist er gået konkurs, i cykler til plus 40.000 kroner pr. stk.

Ingeniøren om bycyklen

Bycyklen

Skal andre aktører på markedet, lidt som kommunens privatretlige selskab By & Havn, først betale (By & Havn fik arealerne gratis) for et areal, som de sikkert ikke kan tildeles, for derefter at betale for anlæg, og derefter for drift- og vedligeholdelse og, Hvor det er skatteborgerne som betaler kommunens projekt, så opnår det private  Orange Donkey næppe borgmesterens godkendelse til at konkurrere med den kommunale bycykel.

Udviklingen er et godt eksempel på, at de københavnske politikere kløjs i den ene fadæse efter den anden på københavnernes regning.

Læs Politiken

TV2 Lorry – De Radikale vil skabe plads

Skriv et svar