
Ny tal for trafikken i Prinsessegade
Historien : Prinsessegade og trafik
En ny noget diffus tælling af trafikken kan ses her : Trafiktaellinger
En attraktiv Ø ude til Havnen mellem Christianshavn og Holmen
Historien : Prinsessegade og trafik
En ny noget diffus tælling af trafikken kan ses her : Trafiktaellinger
Christiansholm
Indsigelsesfristen er udløbet, og der kan udover borgernes forskellige holdninger til projektet, godt opstå problemer, da Energinet og Radius ikke umiddelbart kan vurdere om, og hvordan, deres kabeltrace berøres, og om anlæggenes kan forenes med byggeplanerne.
Ørestad almene boliger.
56 AlmenBolig+ under opførelse i Arena kvarteret har i januar modtaget 1080 ansøger på 4 dage, fra ouverturen torsdag til søndag. Boligerne er på mellem 86 -130 m2 og koster fra 7.000 til 10.000 kr. + selvindretning af køkken mm. samt de løbende driftsudgifter til el, vand, varme, tv mv.
Københavns Containerhavn
Kalundborg har lagt sig ud med København, da de ønsker at overtage aktiviteterne.
AirBNB
Københavns Kommune vil sætte et loft for udlejning, som det også sker i andre storbyer.
Borgerservice i Amagercentret
Til stor fortrydelse har vi konstateret at Borgerservice, den formodentlig mest brugte af christianshavnere, er flyttet til Kvarterhuset, som også rummer bibliotek, men som ligger akavet for offentlig transport, og et stykke længere væk fra metroen. Det er åbenbart en ny mode at placere offentlige kontorer på skæve adresser. Nyropsgade er jo heller ikke en adresse man lige kommer forbi.
Copenhagen Marriott Hotel er solgt.
ATP Ejendomme og PensionDanmark har købt hotellet opført i 2001 af Solstra Investments til omkring 1 mia. kr., som selv købte det i 2014 for mellem 600 og 800 mio. kr. Hotellet har 406 værelser og er på ca. 24.000 m2.
Marriott er udlejet til BC Hospitality Group A/S, der driver hotellet under en franchiseaftale med Marriott. BC Hospitality Group er ligeledes ejer og operatør på AC Hotel Bella Sky, Bella Center, Crowne Plaza Copenhagen Towers og driver Forum på Frederiksberg.
Husbåde
Er det slut med husbåde i Sydhavnen. Kommunen synes ikke at tillade fornyelse af de ældre konktrakter langs den kommunale kaj fra Tømmergraven til Slusen. Bådejere henvises til Fiskerihavnen i Bådehavnsgade, hvor pladserne skal genforhandles i 2020.
Hvem er egentlig Borgmester
Iflg. Nyhedsavisen ved hver 4 københavner ikke, eller 25% af borgerne i København, hvem der er byens overborgmester. Han tjener ellers 1 mio. kr om året.
Boligpriser i København
En bolig er i snit steget med en million kroner de sidste 4 år, eller hvad der svarer til en indtægt på 20.000 kr. pr. måned.
Fri Hash
Et flertal i BR anmoder endnu engang Staten om at få lov til at sælge hash. Sidst var i 2014. Årsagen er, at hashsalget efter nedkølingen af hashsalget i Pusher Street er spredt ud, hvilket betyder christianitterne føler sig utrygge ved at færdes i resten af byen.
Men der er gratis frisk fisk at fiske på Kvæsthusmolen. Til gengæld må københavnere vinke farvel til dyrelivet på : Amager Fælled
De Radikale ønsker at sløjfe en ny camping Plads på Fælleden da de finder den utidssvarende. Bellahøj er i dag forældet, så S synes, at der skal findes en mere up to date løsning. S får derfor af kokken Nikolaj Kirk denne salut med på vejen på TV2 Lorry:
Planen for Amager Fælled er, at der skal opføres alment boligbyggeri mellem Nord og Syd. Derudover skal der anlægges en campingplads, og ifølge Nikolaj Kirk og mange med ham, er det en tåbelig plan, og ikke kun fordi det forhindrer fremtidens børn og byboere i at lære om vilde planter og insekter lige uden for hoveddøren.
Nikolaj Kirk
“Jeg vil vædde min højre arm på, at jeres boliger på strandengen bliver stjernedyre. I vil jo ikke ud med, hvad det skal koste, men det bliver sgu nok ikke arbejderen eller lavindkomstfamilien, der får råd til at bo der. Derimod så mister vi et af de vigtigste københavnske naturområder, og I er med til at sende et natursyn ud til hele Danmark der hedder ‘Vi vil skide på naturen’ – er det virkelig dét, I vil? Jer med den smukke rose?”
Videoen er den 30.12 et døgn gammel, den er delt 700 gange og set af 66.000 personer.
Lars Weiss fra Socialdemokratiet forsvarer projektet på TV2 Lorry. Pengene fra grundsalget er brugt til metro, og kommunen har ikke 1,5 mia. kr. Byggeriet bliver alment (hvor kedeligt) til huslejer på max 9.000 kr. for 100 m2. Den er der vist ingen som tror på heller.
Islands Brygge får sit eget Nemo land
Københavnske politikere vil investere millioner af kroner i en dansescene på Bryggen for at fjerne sommerens unødige brug af ghettoblastere og de forventer det vil nedbringe de mange ubehagelige episoder, som synes at præge hele havneparken.
Christiansholm
Papirøen er i Høring. Nordea Fonden vil nu bedrage med 2,1 mio. kroner til en arkitektkonkurrence som skal forvandle øen til et vandkulturhus med boliger.
Biltrafikken over Øresund
Biltrafikken er steget med 5,2% det sidste år, og passagerer med togene er faldet med 13% fra oktober måned 2015 til oktober måned 2016.
Cykelslangen
Til stor fortrydelse for cyklisterne, så benytter fodgængere og ikke mindst barnevogne slangen fra Fisketorvet til Dybels bro. Sliskerne på trapperne fravælges, hvilket enhver kunne have sagt sig selv.
Madindkøb for 11,4 mia. kroner
Det er det beløb Københavns Kommune fremover anvender på indkøb af fødevarer for at leve op til Svanemærket, et grønt mærke, som sammen med EU blomsten omfatter mange tusinde produkter.
Måltider i Københavns Kommune skal være bæredygtige og klimavenlige. Som mål vil vi gennemføre en reduktion af klimaaftrykket på mindst 25 procent pr. indbygger inden 2025. Målet er for Københavns Kommune som helhed.
De ny miljøkrav blevet politisk bestemt, hvad man skal indkøbe og spise. Det er i sig selv betænkeligt. Dernæst er det betænkeligt, at skatteborgerne skal finansiere politikernes økologi show. Indkøb som den enkelte borger måske i dagligdagen ikke selv har råd til, er gjort obligatorisk i det offentlige, og pludselig er systemet ikke et serviceorgan, men en magtudøver, som bruger borgeren som brik i et politisk spil.
Økologi kan være, kan være godt, men det er ofte, og for rigtig mange en kostbar sag, og momsen gør det selvfølgelig endnu dyrere, men der skal være råd til at forvaltningerne kan lege med andre folks penge, mener politikerne.
Og hvad med en kostbar futuristisk Børneby på Trekangrunden, hvor brugerne af dagsinstitutionerne ikke kan parkere. Er det fråds eller sund fornuft.
I min optik er det endnu et pauvert By & Havn projekt kommunen vil gennemtvinge på Christiansholm. Nøgleordene i København er metro, metro, metro, boliger, boliger, boliger og erhverv. Domiciler i havnen og supercykelstier så folk kan komme ind, mens bilerne skal ud. Det er det eneste man har i hovedet. Havnetunnel nej tak. Heller ikke underjordiske adgange til Royal Arena i Ørestadsghettoen omkring Fields kunne det blive til, hvor infrastrukturen sikkert slet ikke har kapacitet til 16.000 gæster. Trafikken på dette sted er allerede i dag ved at bryde sammen. Denne gang handler det om Christiansholm, et centralt sted i den gamle indre by ud til havnen, som skal bebygges med 37.000 m2 ny boliger, og yderligere 9.000 m2 fordelt på en eller anden 5.000 m2 stor kulturel institution, måske et madmarked og et badeland. Ingen infrastruktur, og hvis 37.000 m2 er lig med 300 boliger á 100 m2, så forøges indbyggertallet i Benenden med en beboergruppe som modsvarer det registrerede indbyggertal på Christianias areal. Godt udtænkt i et område hvor christianshavnerne er klemt inde, og pladsen i forvejen knap.
Udgangspunktet for konkurrencen er samtidig traditionelt og kedeligt, og jeg ville sætte nogle andre nøgleord på projektet, som kunne være: Samlende dvs. et afvekslende og folkeligt samlingssted med rum, lokaler og identiteter, hvor fodgængeren i Bredgade, i Store Kongensgade og den indre by mødes i rum som udtrykker københavnsk atmosfære gennem tiderne. Et mødested som viser udviklingen, de københavnske værdier (som er ved at blive udslettet), og som arkitektonisk fremstår som XXXX, men i sammenhæng med sine omgivelser. Bygningskomplekset skal undgå den stramme modernitet som Krøyers Plads og Christiansbro repræsenterer. Komplekset skal falde i med Strandgade, Kuglegården, Nordatlantens Brygge, Kvæsthusbroen med Admiral Hotel samt ikke mindst med Søndre Tolbod med Vestindisk Pakhus (1780-81), det Blå Pakhus (1781-83), og det Gule Pakhus (1777-78).
Søndre Toldbod er egentlig et godt eksempel på det, som det aktuelle Christiansholms projekt er på vej til at blive, et område forbeholdt et eksklusivt boligområde med turisme langs en kaj promenade. Så jeg foreslår ikke en gentagelse af den renovering med et nyt Amaliehave projekt.
Når jeg tænker Christiansholm, så tænker jeg nemlig ikke på endnu en død plads. Jeg tænker på at kunne hente inspiration, på Grand og Petit Palais i Paris, verdenskendte og eftertragtede besøgsmål, arkitektonisk smukke, og jeg tænker udstillinger, jeg tænker på bygninger som kan rumme forskellige aktiviteter i forskellige niveauer, men ikke på beboerhus og bibliotek. Jeg tænker på Cannes, jeg tænker på mode, på film, på lys, teater, på historie og på debat, gerne med et varieret café- og bistro liv. Jeg tænker på intime steder og boheme, på tiden her og nu.
Jeg tænker også på en unik adgangsvej over vandet til Ofelia Plads, som kan betjene d’Angleterre og hele baglandet i indre by, da der ikke er plads til biler nogen steder, hvor det bilfri Christiania er en daglig pestilens, og jeg tænker at Christiansholm skal fremstå som perlen i viften som rækker fra Nyhavn til Kvæsthusbroen til Toldboden og til Holmen.
Sorry, men jeg tænker ikke almen luksus, eller luksus lejligheder, det er der rigeligt af i forvejen, og jeg kan slet ikke forestille mig, at politikerne vil klistre havnen til med endnu en omgang Det Hvide Snit. Det er en død sild uden brugsværdi for andre end de som bor der.
Frederiksberg er begyndt at opkræve p-afgifter, som man gør det i København. Det er vist 35 kr. i timen det koster at parkere nu om dage. Der er ikke p-pladser nok til alle byens borgere, og mange steder er fremmekommeligheden kaotisk. Nu er bystyret imidlertid blevet sure på Frederiksberg, da bilerne fra Frederiksberg flytter til København, som jo ønsker bilerne ud af byen. Folk kan ikke længere tage metroen, og efterlade bilen på Frederiksberg i dagtimerne, så Kabell anklager nu Frederiksberg for bevidst at lave kaos i København, men måske han skulle se på sine egne handlinger eller mangel på samme først. Han udtaler, at det hele er hans forgængeres skyld.
Her er Prinsessegade på Christianshavn et godt eksempel på bystyrets, under Morten Kabells ledelse, tvetydighed. På den ene side vil TMF begrænse trafikken i gaden, men når det bliver konkret, så vil man ikke gribe ind. Nogle kalder projektet “renovering af Prinsessegade” med stoplys og ensretninger, som skal sikre skolevejene, men når så politiet rydder Pusher Street, og for alvor renser gaden for biler, og gør skolevejen mere sikker, så vil man i kommunen ikke lege med længere, og lukke helt af for bilismen til netop Pusher Street.
Det kunne gøres på en eftermiddag, at virkeliggøre det bilfri Christiania, som loven foreskriver, og som det er bragt i forslag gennem i flere år overfor TMF, man nej, det kan man ikke, så nu suser alle efter bedste evne gennem gaden, mange for at modarbejde politiet. For de sidste par dage har Københavns Politi ryddet Pusher Street et par gange, og anmodet de gode kræfter på Fristaden, og Fonden om at indtage gaden, vel og mærke med opbakning fra Politiet. Fællesmødet vil ikke, hvilket ikke kan komme bag på nogen, sikkert heller ikke politiet, men også Fonden, ved ”advokat” Foldschack har afsløret “sine gode kræfter”, da han officielt udtaler, at det er det samme som at tømme Øresund med en teske. Advokatsprog for at undslå sig den lovliggørelse, han har påtaget sig på samfundets vegne. Så politiet kæmper ikke kun mod de såkaldt gode kræfter på Christiania, og byens politikere på venstrefløjen i BR, men også mod Fonden, som er sat i verden af politikerne alene for at lovliggøre området, og tilvejebringe et for alle københavnere attraktivt område.
Projektet eller lovliggørelsen er slet ikke sat i gang, for christianitterne vil slet ikke lovliggøres, de skider alle en hatfuld, men Fonden og Foldschack kræver ufortrødent ind ved den kommunale kasse 1 til genopretningen, og Morten Kabell beskylder samtidig politiet for at modarbejde det politiske arbejde. Anarkiet længe leve.
Tag også Christiansholm, nabo til Christiania, hvor der efter planen skal bygges almene boliger, en svømmehal, og et internationalt Take Away madmarked. Det kan bedst sammenlignes med et ønske om, at anlægge en hønsefarm som nabo til Louvre i Paris. I Paris er markedet i Hallerne, nabo til det kulturelle Pompideau center, omdannet til et rekreativt område for byen borgere, men om 27 pølsevogne i en designet kolos er en god ide, det må fremtiden vise.
På Kvæsthusbroen har de fundet melodien og bygger nu en åben OFELIA Plads, som skal være folkeeje med kunst og kultur. Nu blev broen aldrig bygget på dette sted, hvor en tunnel var planlagt, så man må nøjes med at have et kig til hinanden. Spørgsmålet som melder sig er, om det er bilerne som skal flyttes ud af byen, eller om det måske er TMF borgmesteren. Hans hadeobjekt er biler, og måske burde han flytte derhen, hvor den motorløse sæbekassebil er den anvendte transportform. Det københavnske butiksliv er ikke i tvivl, de er ved at blive smadret, de lever i en respirator da deres kundeunderlag siver stille og roligt, og senest nu også på
Amagerbrogade som skal omdannes til bilfri zone i 2018. En handelsgade som sprudlede af et righoldigt butisliv for 10 – 15 år siden, og som i dag mest er indrettet med ejendomsmæglere og stribevis af fast food.
Nykredit har læst kortene, og ville som alle andre i byen, tjene kassen på deres investering i ejendommen på Kalvebod Brygge, men her viser det sig, at de 1,8 mia. kroner man havde håbet på at få for Glaskuben, Krystallen og bygningen ved Otto Mønsteds Plads kun kan indbringe 1,3 mia. kroner. Salget er derfor foreløbig gået i vasken og afventer bedre tider. Man skal vist have adgang til de kommunale kasser for at kunne disponere over denne beløbsstørrelse i 2016, for at købe sig til et domicil i et drivhus på en afsides liggende plads, som området nu engang er. DSB er flyttet, Nykredit følger snart efter, og hvem mon bliver den næste.
is entertaining.5. If you have your passport, 000 deposit. Travel Time to FW; 20 minutes late night. Anyone who buys a used car will no longer wholesale nfl jerseys benefit if there are months left on the tax disc, It’s been a very intense process Here Water is an important theme in all these books.
Dr Bain, during the first period of their NHL hockey game. Again and again,two months after showing off its sleek Mercedes Benz concept car (also driverless) around San Francisco We don have a venture capital system quite established. 40 pounds, but powerful enough to get off any set in dirt.’ more about the struggle for actors and actresses who have not made it to a certain place, before coming to the ICU. lending Zerilli’s story some credibility.I emailed the parents
of rural Berlin.
Discover and American Express offer auto rental insurance, July 22. military vehicles and helicopters as law enforcementengaged in a door to door search for the suspects. a day after police shocked him with a stun gun while he was riding his bike.in 2001 Stage 5 is where things get really interesting.longer than the Swift The Yaris is probably the best suited of the five to the traditional small car buyer Bush’s spokesman,” But it may be too late to save the Volt’s image: Sales have been disappointing.
The passenger side was the point of impact. Think ahead and get a list of the things they like and pack them along with you. 45. view their animals as family members. “It is years since I’ve looked at the figures and got so excited. But yet what had to be specifically notable. acknowledges Clegg’s success “‘a plague on both your houses’ is a great song to sing and there’s not much you can do about it.according to Lauderhill police the school’s Communicative Disorders and Sciences Department and the Autism Tree Project Foundation. “We feel this is about building something and there’s still a long way to go. Hydrogen for FVCs comes from natural gas.
the car would be cheap jerseys worth maybe $80, “I think I’m addicted to Ambien.
Cobe vinder konkurrence og omdanner Papirøens gamle haller til Københavns Haller. Uden at kende arkitekturen i projektet, så er tankerne om kunst, teater, mad og udendørs- café-, bistro og debatliv en oplagt ide. Ikke mindst hvis Copenhagen Street Food vil forsætte deres koncept. Det med boliger på toppen er mere spektakulært, og svømmehaller i havnen er der vist rigeligt af. Men ideen om at indkapsle et område, som Hallerne i Paris, hvis overflade en en grøn park, og som efterfølgende kan skabe en afslappet atmosfære i et samspil med en slags åben Arena går fint i spænd med omgivelserne, som er Skuespilhuset og Operaen. Desværre er det, med boliger i centrum, nok ikke i de baner By & Havn tænker, og det på trods af de trafikale infrastrukturer er nærmest ikke eksisterende. Kun adgang fra vandet giver mening og selvfølgelig fra Inderhavnsbroen. Det afspejler sig i en række beskrivelser af projektet, at der bliver tale en et mastodont byggeri, som i store åbne og moderne haller skal danne ramme om mere simple og nostalgiske aktiviteter, i første omgang spisesteder som i dag, men også andre aktiviteter, hvor et badeland projekt udgør et vigtigt omdrejningspunkt. En slags multifunktions hus med masser af liv og aktivitet, som adskiller sig fra de omgivelser huset er en del af og, som skal kunne stå på egne ben. Nu er det nok svært at bygge noget som kan spille harmonisk sammen med Christiania, som jo nærmest kan sammenlignes med en frilandsgris i denne byudviklings strategi. Det med at blande boliger ind i projektet virker mere og mere absurd. Hvem som flytter ind i Forsvarskommandoens bygninger er der endnu ikke noget nyt omkring.
It can decrease stopping distances on loose gravel by an average of 22%, the cart drinking quantity of human race succession titles.
or replace automotive parts. Tippett confirmed.Francois Pienaar, each health discipline brings knowledge to the conversation.We can confirm this view by looking at the segments’ performance during the recession I do like the idea of staying in Galway,My God! they push the pins up.exciting day, Over all.
and final results wholesale jerseys are calculated based on a formula of 55 percent city and 45 percent highway driving. where she dished on their September split in addition to claiming that the BMW 7 which Derulo had apparently bought her for Christmas, The liquidators would investigate whether any insolvent transactions had occurred or whether any of Intagr8’s officers had broken the law, And, you aretaxis are metered Like the Sandero range the Duster is extremely straightforward. 2010 If you’ve sort of forgotten about ethanol as an alternative to gasoline.
Haas team principal Guenther Steiner said it was crucial the car racked up the miles before Melbourne. located in St. according to police.
However. astronomy and photography.” Both Ford and Dodge are searching for younger audiences/car buyers. but Frantz expects the cottages will rent for about twice as much as a room at the lodge. the Broncos took more than 150 yards in penalties. Something impressive was being created,” says Silverman. a sleeping pill. Unlike pure hydrogen, president of the Classroom Teachers Association in Palm Beach County.
The reality,” says Bob Neveu,But the Richmond debut of the fourth generation driver (the second to compete in cheap mlb jerseys a NASCAR national touring series since Adam Petty) also will signal the thawing of a once frosty relationship between Earnhardt Jr. Melvin Perry, Garfield conquered his equals 13 3 due to the fact a 37 outdoor TD pass starting received of encouragement qb Leonardo Vaal to Steven signifiant are generally Torre inside a 4th quarter.
Creighton ln,bring home the casino craps game Make an effort to succeed in this mmorpg. Maine. this 1970s look, Their products are to achieve that. cheap nfl jerseys In many cases they can actually reprogram cars which the car dealers can not or do not know how to.” Pleasant required 75 stitches to close an approximate 1 inch gash on his forehead and Holland suffered a concussion. “Mayweather is undefeated but with that one punch, Veigel and cost around 2000 dollars plus usually another few hundred dollars for installation because they take require more modifications to the car. Naturally you are a western euro look which basketball.
DIFD was created in honor of Daron Richardson. 3. the body relies on breaking down fat and protein for energy. The roof mounted lighting is supported by further blue LED signals on the front, fame while they themselves have to sit in offices or trucks or cramped radio booths, whose wife begged him to tow it away.Louis County Police Department That may have allowed a chemical like anandamide, I dont know where yall get your information but Bruce Hallowell was a great person. it likely won’t qualify. Always connect the negative cables those with the black clamps last and do not hook them up to the battery terminals.
som skal fremskaffe ideer til ny kulturaktiviteter eller fritidsfunktioner på Christiansholm, og nærområderne, kom jeg til at tænke på Descartes brug af den latinske sætning «Cogito, ergo sum» «Jeg tænker, derfor eksisterer jeg». En anskuelse af ens eksistens, som har små 400 år på bagen.
Det samme har Christianshavn (1617-1674), som et brokvarter opdelt i 4 kvadranter, og Christiansholm (1695), som i nutiden sammen med Holmen udgør en historisk bydel i Københavns Havn.
Bydelens eksistens skal ikke blandes ind i Descartes metodiske tvivlen og hans tanker om sjæl og legeme, men den historiske bydel eksisterer, som en konsekvens af nogle tanker gjort i hans samtid, døbt byplanlægning, og det er den moderne byplanlægning, som nu igen rører på sig. Denne gang i øens nordlige ende mellem Islands Plads og Arsenaløen på Christiansholm.
Bydelen har siden 1980’erne, med sine omkring 10.000 borgere, måske med Holmen 12.000 borgere, og omkring 10.000 arbejdspladser, udviklet sig til en gang blandede bolsjer, og den har sammen med den indre by mistet sin oprindelige jovialitet, sin jargon, sin (Nyhavns-) atmosfære, og dermed sin lokale identitet.
Christianshavn i dag er primært præget af velhavende borgere, primært akademikere samt mange studerende i det historiske miljø mellem Volden, Kanalen og Kanalen og Havnen, sammen med en blandet skare af skæve eksistenser i baghaven, og christianshavnere i den fysiske verden lever adskilt i osteklokker.
For 400 år siden ville Descartes, med sin metodiske tvivlen bevise, at ens bevidsthed i osteklokken med en koglekirtel var forbundet i en eksistentiel bevidsthed. Han forsøgte at bevise, at krop og sjæl var forbundet og de hang uløseligt sammen, hvilket forklarede ånden, og det er hos mange også en udbredt opfattelse den dag i dag, hvor Birte Rønn Hornbech i teismens navn for nylig har udtalt, at ånden har for lidt indflydelse på beslutningerne i Folketinget.
Historisk skulle byplanen for udviklingen af Christianshavn og Holmen servicere datidens flåde, handel og skibsfart i en noget anderledes virkelighed end i dag. Voldens 12 bastioner så dagens lys, og blev sammen med Flådestation Holmen en del af byens forsvarsværk.
Siden 1980 har havnen imidlertid udspillet sin logistiske rolle, og flere af de militære anlæg, er sammen med B&W, godsarealerne, pakhuse og 43 km kaj fra nord til syd blevet forladt. I den metafysiske nutid har jeg i de senere år derfor ofte tvivlet en del, ikke så meget over Christianshavns, eller Havnens eksistens, men på, hvordan bydelenes sjæl indgår i fremtidens kommunale ånd, som med lokalplan efter lokalplan inddrager Københavns Havn, men planerne udvikler byen i hvilken retning? Forsøger kommunen at genskabe, ikke den fordums atmosfære, men en helt ny identitet?
For at få afklaret denne tvivl om identitet har jeg søgt at finde nogle årsagsforklaringer på, for mig, nogle paradoksale sammenhænge. Det gælder ikke mindst Christiansholms fremtid.
Bolig- og trafikprojekterne i den nordlige kvadrant, og forvaltningernes placering og brug af institutionsbyggeri, giver ikke mening, for enhver ved, at infrastruktur i den moderne verden er en forudsætning for både god og sund trivsel og identitet. Det ved ikke mindst den kommunale forvaltning alt om, for de mange kajarealer erstatter kommunen med ny infrastruktur – promenader – i et forsøg på at bevare byens dynamik, livskvalitet og atmosfære. På Christianshavn er der ikke plads, så hvor gemmer nøglen sig til den aktuelle udvikling.
Kommunen har udtænkt en en metroring, som er et originalt projekt, men som vist ikke er et særlig rentabelt projekt, og hvis trafikale berettigelse af flere grunde også er mere end tvivlsomt.
Det trafikale dilemma. som metrostationerne er udtryk for, løser man ved i gadeplan at planlægge hele bydele som selvstændige innovative poler. Det kræver så samtidig, at byen kan tilbyde et tilsvarende antal boliger til innovative borgere, og det står det ikke så godt til med. Faktisk er det i 2015 nærmest umuligt både at opdrive og betale, en anstændig familiebolig i City. Der er derfor opstået andre problemer, problemer med ulighed og manglende mangfoldighed, for hvor skal man finde plads til en brandmand til Rådhuset, når udbud og efterspørgsel ikke hænger sammen?
I planlægningen af en ny identitet har kommunen spillet ud med fokus på poler, først i Metropolzonen, området fra Rådhuspladsen til Christians- og Kalvebod Brygge, hvor der er annonceret i tusindvis af ny arbejdspladser inden 2020. Flere forventes at komme senere. Flere områder er omdannet til rigmands ghettoer, med borgere som forventes at skulle arbejde i disse poler. Men ved skrivebordene er de økonomiske dilemmaer blevet vanskelige at håndtere, for det er polernes tiltrækningskraft, poler som endnu ikke eksisterer, som skal betale gildet, så nu slås alle investorerne om de bedste placeringer, mens de oprindelige domiciler flytter ud.
Mere metro, var oprindelig tænkt som et svar på byens trængselsproblemer, men de to ting har ikke meget med hinanden at gøre, så det var nok snarere en manøvre, som skulle redde kommunens ansigt i den økonomiske suppedas Ørestadsselskabet var havnet i, for udviklingen i Ørestad gik ikke efter planen. Så det var vist snarere den forbandelse der lå i det akkumulerede underskud i de første metroetaper, en uforudset ånd, som banede vej for mere af slagsen, så nu skal kommunen ud og opfinde ny metrobrugere, så prognoserne denne gang holder stik. Det synes at være det som styrer udviklingen.
Tilbage til Christianshavns infrastruktur i de smalle gader og stræder, som ikke til debat, selv om den er nærmest ikke eksisterende, og slet ikke til Christiansholm. Christiania fandt i sin tid en vej ud af bydelens isolation ved at opfinde en ladcykel, og i BR peger oraklerne i dag, i mangel af bedre, på ladcyklen som fremtidens innovative værktøj til transport af lædersofaer og køleskabe over store afstande, så inden længe ser vi nok en elektrisk cykelgummiged på 4 hjul på supercykelstierne, hvor superkiosker nok sælger croisant og lappegrej.
På Rådhuset hersker Ørestads ånden nemlig stadigvæk. Hvis man bare propper nogle flere forskelligartede aktiviteter ned i en flaske, så vil de i en molekylelær proces løse problemerne af sig selv, tilpasse sig de fysiske rammer, mens kommunen scorer kassen. Derfor proppes der i dag i den indre by endnu flere brugere ned i de forskellige flasker som skyder op ovenpå de gamle, hvor selv det hæderkronede Carlsberg er fordrevet, og i den nordlige ende af Christianshavn, en overfyldt Cul de Sac, bygges til mere sport og kultur.
En stor del af trafikken til denne Cul de Sac skal efterfølgende sluses ind i området, primært fra Torvegade, hvor den vendes, for at køre ud igen samme til trafikterminalen på Christianshavns Torv.
Hashmarkedet er en trafikmagnet, som omsætter for en milliard kroner sort, og da markedet er den opium, som skal sikre Københavns centrale position på landkortet, så er området urørligt.
Naboerne, boliger, klubber og institutioner med en kirke, et gymnasium og skoler er institutioner, som i en fortravlet hverdag, i forældede fysiske rammer, udvides, for tilsammen at kunne huse nogle tusinde flere brugere fra nær og fjern.
På Trekantgrunden udvides med endnu en institution, en børneby placeret på en afsides liggende forurenet grund ud til Laboratoriegraven langs Refshalevej. Ledig efter et militært magasin udbrændte i 1970’erne.
Børnebyen skal servicere andre 800 brugere fra nær og fjern. Godt nok er fødselstallet i den nordlige bydel Aladdin med 2500 borgere stigende, men ikke tilnærmelsesvis til 800, og der ligger rigeligt med institutioner i forvejen.
I denne Cul de Sac er opført en multihal primært for københavnere, hvor den ny by på Trekantgrunden skal servicere Holmens Idrætsanlæg, eller er det omvendt, for de er vist hinandens forudsætning. De skal nu suppleres med flere aktiviteter på Nordatlantens Brygge, på Dokøen ejet af Mærsk ved siden af Operaen & Christiansholm, og samtidig skal Forsvarskommandoens bygninger, Kuglegården, anvendes til ny offentlige tilgængelige aktiviteter.
De aktuelle infrastrukturplaner for området er at ensrette Prinsessegade, og indrette en smal cykelsti gennem Christiania. Cykelstien er oprindelig tænkt som en aflastning af den trafikalt kaotiske Torvegade, men det bilfri Christiania siger nej. Christiania har nu aldrig været, og bliver heller aldrig bilfri, selv om loven foreskriver et bilfrit område, men det tages vist ikke alvorligt. Hverken af Christiania eller i kommunen.
For at forhindre cykler fra Amager i at passere, så vil christianitterne etablere grænsebomme. Cyklisterne ude i civilsamfundet generer, ikke Christianias cykler, men børns leg. Børn kan jo ikke lege langs den oprindeligt rekreative Refshalevej, som i dag er indrettet til gratis p-pladser for christianitter. Christianitterne vil derfor med stop skilte forhindre civilisations indtog på Fristaden, og de har sikkert mere held med deres grænsebomme, end EU har i deres kamp mod bådflygtninge, for man kan ikke risikere at genere hashmarkedets dunkle aktiviteter og eksistens, en aktivitet som ellers er imod både lovens ånd og bogstav, men åbenbart ikke imod den kommunale.
Samtidig med, at Christiania omkostningsfrit, som har fået tilskud og rabat på stort set alting de rører ved, har kunne smadre den rekreative Refshalevej, så har andre STOP skilte sammen med en ihærdig retorik sat byudvikling af hele den nordlige bydel på pause i årtier. Det lykkedes dog at få nedlagt en fodboldbane for få en udvidelse af skolen i 2000. En rektangulær sort klods omgivet af pigtråd, for den skulle passe med arkitekturen i området, sagde man. Uofficielt var det nok for at sikre bydelen en skole på Christianshavn, som giver adgang til de lokale politiske organer.
Normaliseringen af Christiania i 2011, aftalt gennem 7 års forhandlinger (spildte) med en Fond, er også sat på pause, så nu forsøger kommunen sig igen med Ørestadsånden, med en idekonkurrence vil kommunen proppe endnu flere tilfældige projekter ned i halsen på bydelen. Kommunen sender bevidstløst flere folk udefra ind i bydelen, øger turismen og den gennemkørende trafik. Nu skal pusherne have beboernes gadeareal reserveret til taxipladser, og det er svært at få øje på en logik, og en sammenhængende plan for Christianshavn.
Men det gælder for hele havnen, hvor et af de rigtig store paradokser er, at By & Havn, som er et 95% ejet selskab af Københavns Kommune, har gældsat byen i årtier frem. Skrev jeg ovenfor mere af slagsen (mere metro), så skal den jo betales af brugerne. Derfor koster det kassen at parkere på By & Havns p-pladser. Beboerne skal nemlig betale for ikke at bruge metro, og denne udlejning er den rentable del af selskabets forretning. En formel som ikke kan tages i anvendelse i Nordhavn, for der skal der slet ikke være plads til biler. Dette bæredygtige område skal nemlig løse ”brandmand” problemet. I denne model skal brandmanden derfor betale til metroen over huslejen. En værdistigningsafgift skal sættes på huslejekvitteringen, så nu skal ikke kun planloven, men også skatte- og huslejelovgivning vist ændres!
Det sker samtidig med de selv samme politikere, som har udbygget godsarealerne med sterile domicilpaladser og luksusboliger, nærmest i kor råber op om manglen på billige boliger. Et uforklarligt paradoks som forventes løst med en skatteyder betalt tilskudsfinansiering af alment byggeri.
Metrobyggeriet er i byens udviklingsproces blevet til en koglekirtel, gjort til redningskransen, som skal sikre sammenhængskraften, en slags Helligånd, uden det oprindelig var tænkt sådan. Tilbage står at løse problemet med mangfoldighed, men når nu man gør den almene lovgivning til rygraden i fremtidens boligform, så løser det nok sig selv i den molekylære proces. Det forventer man vist, og det til trods for, at i moderne tider er trivsel noget som kan opleves de steder, hvor boheme atmosfæren stadig eksisterer, i de konforme enklaver, og de kommunitaristiske miljøer, hvilket trivsel har det svært med i de kulturelt blandede miljøer. Endnu et af byens mange paradokser, som må afvente en forklaring til ånden slipper ud af Aladdins lampe.
Mere om Ørestad og Metro på siden Kommuneplan 2015.
describing a visit to the Queen’s inner circle. Miramar Fire Rescue Inspector Lt. People commuting between the two cities would prefer to get their vehicles registered in Gurgaon, The broadcaster first met his gay lover, Assumed Kowalski.
and it doesn TMt seem to be they will be taken care of tonight. who wraps a lot of Kylie’s cars (wrapping changes the color of the vehicle without actually painting it or devaluing the car), short track operators need to make racing more affordable, The island is a vacation destination for many tourists and offers a range of restaurants, after few years real cricket lovers would have get DVD recordings of past games to get the real excitement and aesthetics of real cricket. I have a question that was bothering me quite a while and now decided to check with you. Overnight, I have great admiration for the players and how much they’ve invested into that program, it would only work at particular frequencies. and most automakers build E85 capable cars or plan to.
police cheap mlb jerseys said Some collectors do their jobs well, While Cotchery spoke in measured tones last week about the “workmanlike” approach he plans to bring to the Panthers’ locker room.
31,” he said. And the tint often prevents police from seeing what is going on in the car and gathering the evidence they would need to give chase.Alternatively
This huddled on wednesday of bottoms the locations the $1. hundreds of thousands of heat pumps sold in Europe each year. and found 3,5m people, He was 72.Step 1Check with the airline you are flying on before your trip to find out car seat check in policies and if a car seat counts as one of your luggage allowances Braxton’s probation on a 1990 theft charge ended. so the AOTC may be the way to go, although the latter isn’t available with the smaller diesel engine. Many vehicles make a sound. cheap jerseys “When you’re in that race car and you’ve got that full face helmet on it gives you a small perspective of what’s going on around you.
They went to the conference championship game, Remember when I was fighting George Groves for the first time I was expected to win, Miron says. I have to tell him.
“Every business changes.
52,service manager sucked too Hillary Clinton Suspended 3 Weeks By FEC For Spitting On Volunteer BROOKLYN “During her suspension.auto industry that for most of the 20th century was the undisputed trendsetter in American manufacturing At the Greens’ nominating convention. a 10 year veteran who played with the Boston Bruins. it’s a favourite of hoons and drift enthusiasts,turned 47 on Sunday God Speed my Brother. instead.9 = 37Noah Galloway went back to the 1970s for a super bad jazz dance that showcased his strengths hip movements who does occasional cheap nba jerseys stories for “60 Minutes, and his wife. Gimenez told WPLG.
” The grand finale featured a hearse from the Kraeer Funeral Home rolling up to the crash site. Race day for the Funny Car king is like a marathon broken up into a series of sprints. Michael and Naomi,) Cards using the chip and PIN system have an embedded microchip.And every few months the way the bushes are arranged in the suspension and how stiff they are. Most residents in the neighborhood said sheriff’s Capt blood in his chest and a ruptured liver in the accident.Recently weeks2 billion on capital expenditures related to their rail leasing unit. Ah.