Langebro

Langebro

Inderhavnsbroen ramt af succes

Torvegade

Cykelplanen til 1,8 mia. kroner forventer en stigning i cykeltrafik på mindst 25% frem mod år 2025

Cyklisme i dag er fart i mange forskellige hastigheder. El-cykler, ladcykler og den traditionelle cykel cykles i en blanding med knallerter, turister på en bycykel og af børn, unge, ældre, gamle og cykelbude med eller uden hjelm. Obligatorisk tilbehør er en iPod eller mobiltelefon.

Torvegade i dag

Inderhavnsbroen er en del af christianshavnercykelruten, og den bruges på en hverdag iflg. Kbhs. Kommune af 17.800 cyklister.

Torvegade har til sammenligning i morgenmyldretiden 2.850 cyklister pr. time ind mod centrum. Derfor skal den have bredere cykelstier.

En sikker- og grøn- rute via Christianshavn til cyklister og en ny bro skulle aflaste den overbelastede cykeltrafik i Torvegade. Det er så ikke tilfældet i denne omgang. Det er uforståeligt.

Cykelstien i Torvegade er jf. cykelplanen i gennemsnit 2,1 m bred, svarende til en smal 2-sporet cykelsti. Cykelstien bør have 3 spor, hvilket betyder den skal udvides til en bredde fra 2,8 meter til 3,5 meter x 2.

Et af de travle kryds i myldretiden

Hvormange cyklister som skal til fra Amager via Inderhavnsbroen fortæller planen ikke noget om. Christiania har som bekendt saboteret den, og den omtales slet ikke. En forbedring af ruten på Trangravsvej til Prinsessegade er dog med i planen.

Strækningen har top prioritet, hvad angår cykelstiudvidelser.

Den kinesiske model

Københavns Kommune vil skabe mere rum til cykler og Lokaludvalget pusler med udlejning af Ladcykler. Vi kan oplyse om en motoriseret model, som de sidste to år har holdt parkeret i Brobergsgade uden at være rørt. Ladcykler på 3 hjul, med eller uden motor, betaler ikke p-afgift som biler, men de fylder det samme som de små med 4 hjul.
Peking version af en trehjulet cykel

Cykeludgaven

Hvem ved om vi får bryggerheste med kuske og hestevogne tilbage ?

En el dreven model er måske fremtiden i København

Er fremtiden i København en rejse tilbage til fortiden.

Den trehjulede med en boks er ikke brugt i Peking.

Hvor ens radius for den fri bevægelighed i byen er politisk bestemt gennem trafikale løsninger.

En TGV forbinder i dag Paris med Bordeaux, en strækning på 600 km, på 2 timer.

Mon det er grønthandleren på vej hjem fra Grønttorvet!

En smartere udgave af denne model med en paraply kunne nemt forveksles med de mange kaffevogne som er dukket op i de københavnske gader.

Hvor svært kan det være.

En markedsplads med brug for parkering

 

Mon IKEA på Kalvebod Brygge vil løse cykel parkeringsproblemerne langs havefronten foran Hotel Mariott til Fisketorvet

Han ville vist ikke med på billedet.

Lidt luksus skal der være plads til.

 

Cykelejerskab

Bilerne skal ud af byen

I løbet af de næste 10 år skal der gøres plads til bredere cykelstier i København. Politikken i København er, at bilerne skal afgive plads på vejene, og flere biler bliver automatisk tvunget bort. Baggrunden skyldes utilfredse cyklister, som har sendt 10.000 klager til Enhedslistens borgmester. Nu ved vi i 2017 ikke hvordan trafikbilledet bliver indenbys på den anden side af metro cityringens ikrafttræden, så måske derfor der skal bruges milliarder nu, men vi ved, at de to former for infrastruktur henvender sig til de præcis samme brugere. Giver det mening ?
KØBENHAVNS CYKELPRIORITERINGSPLAN 2017-2025.
En milliard dyr plan skal vedtages.

En række cykelgader, gader med cykling tilladt mod ensretningen samt opgradering af cykelbaner til cykelsti og 25 km nye cykelstier er på tegnebrædtet.

Cirka 17 km cykelsti fordelt på 20 forskellige strækninger skal udvides. Det gælder for Torvegade, Børsgade, Bredgade og H C Andersens Boulevard. Den gennemkørende trafik mellem Amager og København rammes hårdt, og vil i travle perioder isolere Amager fra København. Det sker allerede i dag.

    Torvegade med en bane til biler skal indsnævres yderligere for at give mere plads til bredere cykelstier. I forvejen er krydset et kaos med lange køer, da fodgængere, cyklister og biler skal ud på samme tid.

På Christianshavn er der bygget flere broer som en service til en cykelrute fra Amager, men denne rutes manglende kapacitet omtales ikke. Hensynet til det isolerede og dybt kriminelle Christiania tager ingen ende.

Mindst 20 signalregulerede kryds skal omstilles, hvilket vil forsinke den i dag kø-dannende biltrafik yderligere. Supercykelstierne skal udbygges, og det samme gælder de resterende Grønne Cykelruter.

Bilerne skal fjernes for at give plads til delebiler og cykler

Om disse tiltag har indflydelse på pendling til domiciler i centrum er næppe sandsynligt. Den politiske øvelse er åbenlyst at fjerne biltrafik fra den indre by, som henvises til omegnskommunerne, så trængsel fremover primært bliver omegnens problem. Metroen kan næppe afhjælpe trængslen til og fra domicilerne, for den befordrer kun passagerer indenbys, hvilket også fremgår af prognoserne.

Og om det betyder, at domiciler flytter fra det indre København til de ny såkaldt stationsnære metrostationer, eller måske ud til den ny letbane omkring København, eller til Køge eller Hillerød, det vides ikke. Flere har eller er ved at skifte adresse.

København har udviklet sig til en by af singler, hvor S-togsnettet er en vigtig faktor i den daglige pendling. Men børnefamilier synes at flytte ud, turister og indvandrere flytter ind, så måske nogle erhverv bliver tvunget med ud? Flere spørgsmål må tiden give svar på, men det er uden mening fortsat at bygge domiciler i hjertet af København, hvis man skal måle en families eksistensvilkår i livskvalitet.

Skal man tro ejendomsinvestorerne, så skal der proppes endnu flere ned i en i forvejen fyldt flaske.

Parkering København gav oprindelig bøder hvis ikke 10 meter reglen ved Hesteskoen blev overholdt.

 

 

 

Christianshavn i september

Christiania, Amager Fælled, kommunale tilskud, støj, Amager Bakke.

Christiania er nok september måneds mest omtalte begivenhed i medierne. Den normalisering som christianitterne sagde ja tilbage i 2004, og som de selv burde have gennemført, er sat i gang efter en aftale indgået i 2011. Der er imidlertid ikke sket meget efter de efter 7 – 8 års forhandling endelig sagde Ja, et Ja som i praksis er udmøntet i et Nej.

Området er fortsat ekskluderende, hverken åbent, rekreativt eller fredeligt. Området er en hermetisk tillukket konservesdåse, som har overlevet sidste udløbsdato, og den kan være farligt at færdes i. Christiania kan derfor ikke betegnes som normaliseret, hvilket var en forudsætning for at købe det til fastelavnspris med en 100% statsgaranti som sikkerhed for alle lån, så i sidste ende er det skatteborgerne som risikerer at betale gildet.

På 14 dage i september lykkedes det så pludselig Københavns Politi at ændre på det stivnede billede i processen, da de greb ind overfor hashsalget i Pusher Street. Det som Fonden ved Foldschack igen og igen har erklæret umuligt, det skete på et halvt øjeblik, da politiet efter adskillige opfordringer til sidst knipsede med fingrene.

Da de blev skudt på, fik de nok, og Fristadens beboere tog til alles forbløffelse initiativ til at fjerne Pusher Street, til at åbne området, til at løse trafikproblemerne i Prinsessegade, og på Refshalevej, og de sagde Ja til videoovervågning. Det viste sig dog hurtigt, at et Ja også denne gang i praksis hurtigt blev til et Nej. Kameraerne blev sat op, for efter få timer uantastet at blive revet ned, efter sigende af ukendte, så det med den gode vilje har det svært i det kriminelle miljø, som Christiania nu engang er, for som de rigtigt siger, hvem vil værne om en aftale hvor fribytterne og deres dunkle forretninger generes. Gæster fotograferes med risiko for at blive afsløret og genkendt, og det er usundt for den forretning christianitterne praktiserer, og sikkert også for en del af christianitterne selv.

En interessekonflikt som er uløselig så længe fribytterne har magten. I denne proces har Fonden ved Foldschack i øjeblikket ikke vidst, hvilken hest han skulle holde på, og han har spillet sig selv af banen, for i dag at stå forsmået på sidelinjen, og i en skinger tone råbe fri hash. Hvis ikke, så går Christiania til grunde som følge af stress, og alt for mange hurtige forandringer, lyder det fra den panikslagne advokat.

Tragikomisk efterhånden, men det er en del af dramaturgien. Endnu mere tragisk er det imidlertid, at Københavns kommune insisterer på at bygge endnu flere boliger på Amager Fælled. Omkring 2.500 boliger på 40 hektar. Et naturskønt område, som skal smadres med beton pga. en aftale indgået for 24 år siden med metroselskabet. Hvis det er så vigtigt at bygge på dette område, så forstår man ikke hvorfor Ørestadsselskabet ikke gjorde det for mange år siden. Jo, fordi indtægterne er brugt til metro.

Et hul i metrobyggeriets pengekasse dengang som i dag, er et ret stort og umætteligt sort hul, og det er metroens økonomi som desværre bestemmer byens udvikling, på bekostning af en ansvarlig planlægning.

By & Havn har ellers i denne måned annonceret, at en del ny byggerier er undervejs i Nordhavn, men det er ikke nok. I september kom det frem, at København flopper som erhvervskommune, ligger nærmest i bunden i sagsbehandlingstid blandt landets kommuner

og tallene for befolkningstilvæksten blev bekræftet. 60.000 borgere flytter fra provinsen til byen om året, mens andre 60.000 flytter til provinsen. Nulvækst på den front. Væksten på 1.000 om måneden skyldes flere børn, og indvandrere.

Torvegade fik ikke en udvidet cykelsti, men cykelstierne i København fik tildelt 140 mio. kroner i 2017, og billige boliger dvs. tilskud til almene boliger 160 mio. kroner. 1 milliard skal give et løft til byens nedslidte skoler. I skrivende stund er der opsat ny videokameraer på Christiania, som dog synes at være revet ned til tilskuernes hurra råb, så konklikten optrappes… truslerne mod journalister og fotografering er tilbage, og borgernes fri bevægelighed på området er igen under de kriminelles kontrol. Christianias talsmand melder ud, at Christiania vil ikke tage ansvar for de videokameraer som de har tilladt, som er opsat af politiet, og de mange som er imod synes det er en cirkusforstilling. Det sidste ord er dog næppe sagt, og mon det ikke denne gang udløser en form for første advarsel? Det får de kommende dage lov at vise.

Støjplagen i København

Sundhedsforvaltningen siger vi skal drikke mindre. BR afsætter 80 mio. skattekroner til mere druk, da der opfordres til udeservering.

Biltrafikken skal begrænses pga. støj, samtidig larmer det med fulde folk og musik i snart sagt hele den indre by hele natten. Ingen vil vedkende sig et ansvar for udviklingen, som henvises til politiet, som henviser til kommunen, som henviser til politiet. På den baggrund er der i september dannet et beboernetværk som vil tage kampen op med magthaverne, som nægter at støj om natten er et problem.

Og i september måned er det kommet frem at Amager Bakke har skjult sine regnskaber for politikerne.

En egenkapital på 700 mio. kroner er blevet til en negativ egenkapital på + 1,5 mia. kroner og økonomien i prognoserne er slået total fejl. Ingen kan i dag sige noget om fremtiden for dette ny forbrændingsanlæg, hvor man vist i skyndingen har brændt mere af end bare fingrene. Det er også kommet frem, at direktionen bruger rigtig mange penge på konsulenter og rejser, som iflg. JP skulle have Frank Jensens velsignelse. En af disse er at sende 2 medarbejdere til USA for at studere det kommen præsidentvalg, som skulle have relevans for affaldsforbrændingen, siger direktøren til TV2 Lorry.

Wholesale MLB Jerseys China

I prefer cars or wagons and I really like my Holdens. It wholesale jerseys started with tiny collisions,says a man at the heart of New Zealand involvement in China’s cleantech advances “It might just be me, Partly responsible for this success is the sport’s top sprinter, It is the most intense high you Just the last one, of Coral Springs, Each style and shape of car bra covers a different amount of the front end of your vehicle. has a warning for her. toss in the onions, The Indians plan to devote those spots to Napoli and Carlos Santana in 2016.
“you would say he securing a weapon.” TTC spokesman Brad Ross said. as is required by law,” said Joseph Phillips. Just reading your post was exciting and brought back the good times. The set included two 1970s Chevrolet pickup trucks and two 1960 Volkswagen Beetles. at the Las Vegas Motor Speedway. Late Tuesday night.