Skatteborgernes penge synes at fosse ud af kommunekassen, som de gør det i SKAT. Berlingske har derfor stillet spørgsmålet:
I 2014 kom det frem, at en 50-årig mandlig regnskabsmedarbejder fra Koncernservice i 17 år havde svindlet for 17,6 mio. kr. Nogle vil formentlig tænke, at det kan lade sig gøre, fordi der er de her huller?
I februar 2015 påviste to revisionsrapporter om regnskabsføringen, og en kontrol af lønudbetalinger udarbejdet af Deloitte et Touche, at der stadig er mange huller.
Betalinger, der ikke falder til tiden. Mangelfuld bogføring. Firmadankort, som ikke bliver inddrevet og lukket ved fratrædelser, og fejl i 7% af lønudbetalingerne i en stikprøvekontrol.
I revisionsrapporterne er der sammenlagt 18 punkter. 13 af disse omhandler Københavns Kommunens Koncernservice, som er Frank Jensens bord. Flere gange er Økonomiudvalget blevet lovet, at der kom styr på tingene, men der sker ikke noget.
Berlingske har forsøgt at få en kommentar til situationen fra Frank Jensen. Det er nu andet år i træk kommunen får påtale, men der gribes ikke ind. Overborgmesteren vil ikke svare, og henviser til Koncernservice.
Den slags forekommer alle steder er svaret.